Kezdőlap

Lampich Árpád (Bp., 1898. máj. 11.észtergom, 1956. ápr. 30.): gépészmérnök, repülőgépszerkesztő, a magyar repülőmodellezés úttörője. Mint műegy.-i hallgató 1923-ban harmadmagával megalapította a Műegy.-i Sportrepülő Egyletet és megépítette az egylet első gépét, az L – 1-et (1924), mely 12 LE-s Thorotzkai-motorjával a világon az első motoros vitorlázó repülőgép volt. A legkisebb sportrepülőgépek kategóriájába tartozó „Róma” nevű, 18 LE-s motorral felszerelt, 200 kg önsúlyon aluli gépével (1925) 1927 – 30 között három alkalommal (egy ízben maga ~) világrekordot állítottak fel. Gépeinek egy részét Bánhidi Antallal s Thorotzkai Péter motorszerkesztővel együtt tervezte. Az 1930-as években Bécsben a Hopfner Flugzeugbau szerkesztőmérnöke, majd a bécsújhelyi repülőgépgyár műszaki ig.-ja volt. Hazatérve a Győri Vagongyár repülőgép-osztályán, majd a Sportárutermelő Vállalat vitorlázó-repülőgép-üzemében dolgozott Esztergomban. A 40-es évek végén építette meg munkatársaival a Győr II-t, az első m. fémépítésű teljesítményvitorlázó gépet. A II. világháború után részt vett a m. sportrepülés újjáépítésében. – M. Modellrepülőgépek készítése (Grész Leóval, Bp., 1921). – Irod. Csanádi Norbert: L. Á. emlékezete (Repülés, 1956. jún. 15.).